dijous, 14 de maig del 2020

Classe 06/05/2020 INTERNET

Durant aquesta classe s'ha presentat el tema 11 del manual per part de l'equip 14 anomenat "Internet com a mitjà d'informació, comunicació i aprenentatge".
Tal i com s'ha explicat al vídeo Internet és una ferramenta que ens permet crear situacions educatives i col·laboratives didàctiques per a treballar amb els nostres alumnes. Però, abans de entrar en els avantatges d'internet i la seua part aplicada a l'educació tenim que conèixer què és Internet. Internet va sorgir com una conexió d'ordinadors de la NASA que van conectar per transmetre informació d'un ordinador a un altre. És a dir, Internet tan gran com pareix va sorgir de la connexió per cable de dos ordinadors. Actualment Internet és una xarxa d'interconnexions d'ordinadors que va alrededor del món i encara que no ho parega, Internet és la conexió d'ordinadors mitjançant cables. Els nostres ordinadors es conecten a un servidor d'Internet que el que fa és transmetre informació i demanar informació que prové de servidors on hi ha mil·lions de Gigabytes d'informació i els usuaris d'internet mitjançant la nostra conexió a Internet guardem informació en aquests servidors que pot ser utilitzada per altres usuaris d'internet. Actualment la gran empresa i coneguda Amazon és propietària de grans servidors que ens permeten utilitzar Internet i la Web 2.0 tal i com la coneixem.
Comparativa de Amazon Web Services vs. Google Cloud-iNBest

Una vegada explicat què és internet i d'on va sorgir és important veure la faceta educativa d'aquest servei. Com han comentat les companyes, la gran ventatja d'internet és la posibilitat de crear la Web 2.0 (o web pensada per a un ús simple i d'un usuari sense coneixements informàtics ni de programació), aquesta web és basa en la creació, compartiment i ús d'informació, documents, treballs, etc. Per tant, la web 2.0 ens permet crear entorns educatius i cooperatius on els alumnes poden cooperar i treballar conjuntament cadascú desde la seua casa o desde la mateixa classe per realitzar projectes, realitzar WebQuests, compartir la seua informació, crear presentacions per a compartir amb els usuaris, etc.

Un altre punt que cal tractar d'internet és l'aspecte de seguretat. Com hem vist al principi del blog, internet és simplement mil·lions d'ordinadors interconectats que intercanvien informació a servidors que ens permet el seu ús posterior. Per tant, és important treballar amb els alumnes e informar de la importància de conèixer internet i utilitzar-lo amb responsabilitat ja que moltes vegades la informació que muntem a internet no va al servidor o ordinador que volem i una vegada es puja la informació a internet és molt difícil eliminar-la, per tant es important ensenyar a utilitzar internet amb responsabilitat i coneixen els riscos de no utilitzar-lo adequadament.

WordPress: 10 buenas prácticas en materia de seguridad para sitios web

D'una altra banda m'ha agradat molt de la presentació que han compartit "continents" o pàgines que ens permeten crear aules virtuals o zones on treballar amb els nostres alumnes, un gran conegut és Moodle, una plataforma utilitzada per milions d'estudiants on els professors penjen treball, vídeos, tests i permet treballar o repasar continguts a casa.


Per últim i com a conclusió, com hem pogut veure amb aquest tema, Internet és una ferramenta que ofereix infinites posibilitats per a treballar amb els nostres alumnes i fer l'educació més atractiva i motivadora creant aules virtuals, entorns cooperatius de treaball, etc. Però és important conèixer el funcionament d'internet i ensenyar a més d'utilitzar la web 2.0, a ser conscients d'utilitzar internet amb responsabilitat, sense muntar informació que no es vol, sent conscient que hi han molts bulos en la xarxa, contrastant informació, coneixent pàgines segures de la web, i coneixent a fer un bon ús de la xarxa. És clar que a primària és difícil ensenyar als alumnes el funcionament intrínsec d'internet, com es comparteixen els blocs de dades que es munten a servidors, però si que s'ha d'introduir conceptes com contrastar informació, no creure tot lo que troben en internet, no muntar informació que no volen, evitar entrar a webs desconegudes, evitar contacte amb persones desconegudes, etc. És a dir, saber utilitzar internet tant la part de la web educativa i entorns educatius (moodle, aulablog, la web del centre, etc.) com els aspectes bàsics de la web 2.0 o web normal.


Los 5 grandes mitos sobre Moodle | Máxima FormaciónAulaBLOG. La Red de docentes que mira al futuro de la educación en ...

Crónica del VI Encuentro Internacional en Educared

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada